6:31 PM

ophthalmology - Jalan pintas untuk mudah faham..


assalamualaikum adik2 n kawan2 d tahun 5,


apa kaba semua?harapnya semua sihat2 sj. bagaimana rotation yang dilalui minggu demi minggu?moga semuanya bejalan lancar.

Semalam saya bertemu dgn sorang shabat di tahun 5 yang bertanyakan bagaimana ingin mudah n cepat faham ophtalmo. Saya akui rotation ophtalmo memang agak kompleks n sukar untuk difahami. Sewaktu di tahun 5, apa yang sy cuba lakukan untuk lebih mudah faham adalah dengan melihat dulu video2 berkaitan di you tube dan saya menjumpai satu website yang sgt bermanfaat bg saya. wallahu a'lam mungkin ada kwn2 yang penah jumpa website n video2 ni, saya sekadar berkongsi supaya semua dapat jalan pintas untuk lebih cepat faham.

website ini dibuat oleh seorang resident yang juga pernah melalui zaman2 mencabarnya untuk dia memahami anatomi, test2 dan sebarang perkara yang berkaitan mata. maka saya mencadangkan kepada adik2 n kwn2 untuk melayari website ni serta melihat video2 yang disediakan untuk memudahkan diri memahami apa yang dipelajari. Lepas dah tgk video2 ni, memang lebih mudah n lebih best nak baca buku sbb kita dah faham konsep dia. Dalam round pun sgt membantu.

Setiap satu perkara diterangkan dengan cara yang sgt mudah bg saya untuk dipahami(di dalam video dan di dalam nota2 lecture yang disediakan di website) dan sgt menarik. Moga adik2 n kwn2 beroleh manfaat dan dimudahkan untuk memahami dan akhirnya dapat buat yang terbaik dalam imtihan. assalamualaikum

Video di you tube




website



di dalam website ini, ada buku free yang dibuat oleh beliau. Juga ada tambahan tips2 untuk menyampaikan seminat dgn baik.

moga semua dipermudah urusan. kalau sape2 ada juga bahan2 lain yang berkaitan dengan pelajaran untuk dikongsi,bolehlah kita semua sama2 bertukar2 bahan2 menarik. jzkk assalamualaikum

1 silent voices:

kher said...
This comment has been removed by the author.