7:39 AM

Tag series #1 : Life lesson

Assalamualaikum


Untuk memeriahkan lagi SOL ni agar sentiasa bernyawa dan ceria ha, meh sini dengar wahai contributor sekalian. Saya nak nak melancarkan satu series yang diberi nama 'Tag series".
Berlainan sedikit dengan hal 'tag'-menge'tag' yang memang terkenal dalam alam blogging ni yang kebiasaannya tag orang blog
lain kan, yang ni kita tag SEMUA contributor SOL, buleh?

Ok, begini. Satu tag akan diberikan. Tag ni ada yang serius, ada yang kurang. Apa-apa pun setiap perkara dalam hidup kita kan pasti ada pengajaran. Buat masa ni, especially tengah-tengah saya rajin update blog, saya lah yang
buat soalan. Akan-akan datang, bila angin bayu lalu, meniupkan udara kemalasan dalam diri saya, orang lain bolehlah sambung pula okeh.


Untuk tag #1 ni,


"Ceritakan satu life lesson yang anda dapat dari ibu@bapa@ibubapa anda yang amat terkesan di hati dan peribadi seterusnya membuatkan anda rasa inilah antara pengajaran berharga yang hendak anda turunkan kepada bakal anak-anak anda pada masa akan datang."






Setiap sorang bagi satu je ok
Reason >> Ibu bapa kita memang banyak kelebihan, tapi banyak juga perkara yang tak mustahil lesson yang kita dapat tu sama dengan orang lain. Contoh, majoriti ibubapa ajar anak menabung, jaga kebersihan kan, kalau semua orang cerita benda yang sama, satu benda je lah yang kita dapat di akhir tag walaupun ceritanya berlainan. So, kita nak banyakkan life lesson untuk kebaikan akan datang (cewah) So, sorang satu ok. kalau rasa cite dia paling best, ape lagi send lah entry awal-awal. tak perlu panjang pun takpe, sampai kacau masa belajar, Kena tulah pulak karang.


Bila nak tulis entry tu, kat title sila tulis : Tag series #1 by (your name)


p.s: Sapa yang ada kelapangan untuk curi masa sket buat benda ni, ahlen. Sapa yang takde kesempatan, it's ok guys.

In life, there is no regrets - just lessons learned

0 silent voices: