1:54 PM

POST YANG DILARANG MEMBACANYA

TOLONG JANGAN BACA POST INI!!

jangan.!!.jangan baca!!..eh nape baca lagi...berhenti berhenti!!

adoii !!masih baca ke??..kan kat atas kata jangan baca..nape baca???

hmmm..aiseh masih lagi membaca nampaknya.hmmm.

nampaknya ni dah lebih!!..org kata toksah baca tp nak gak baca..iskh iskh!!

hehe..sbenarnya saya sengaja suruh jangan baca..nak tau gak ada tak yg akan terus baca..walaupun brapa kali saya kata jangan baca tapi anda masih teruskan baca.trime kasih;) kalau anda nak stop sampai cni takpe, kalau nak teruskan baca pon takpe.terpulang pada anda.

ok saya bagi satu soalan multiple choice sebagai pengakhiran mukaddimah.

Satu hari anda jalan2 nak balik umah dari sekolah..tiba2 nampak ada makcik ni tengah duduk kat tepi simpang nak masuk simpang umah anda(katakan jalan nak masuk umah anda ada simpang)..makcik ni anda tak kenal.kiranya bukan jiran2 situ n bukan saudara-mara anda.makcik ni dia nampak kemas dan sopan..dia pegang satu papan..papan tu tulis—JANGAN LALU JALAN NI!!!- hamboi2 siap ada tanda seru lagi...nampak serius..

ok soalan saya--APA yang anda akan buat???

  1. Terus amik jalan lain tanpa tanpa tanya makcik tu apa2
  2. Terus tunggu je kat tepi simpang tu sampai makcik tu pergi n bawak skali papan tanda –maksudnya tunggu sampai jalan tu kiranya dah bleh lalu sbb papan tu dah takde
  3. Terus lalu je tak pedulik makcik tu
  4. Pergi tanya makcik tu kenapa tak bleh lalu n pertimbangkan apa yang makcik tu cakap

hehe..soalan ni takdela mencabar sgt...cuma nak brainstorm sket sbelum masuk perbincangan..agak2 apa tindakan yang paling baik???...apa agaknya kaitan ngan arahan saya di atas td supaya jangan baca post ni??jom kita brainstorm..pendapat anda –apa yang boleh disampaikan melalui dua tindakan ni???(nak jawab semua soalan pon bleh,nak pilih2 pon bleh,tak nak jawab pon takpe)

- SIRI 1 : Tolong Jangan Baca Post Ini -